Monday, December 15, 2008

Apa itu bon?

Apa itu bon?

Bon adalah akujanji hutang diterbitkan badan kerajaan atau syarikat. Dengan melabur dalam bon, anda sebenarnya berperanan sebagai pemberi pinjaman manakala badan kerajaan atau syarikat yang menerbitkan bon adalah peminjam.

Sebagai balasan, penerbitnya akan membayar faedah tetap (dikenali sebagai kadar kupon) bagi sepanjang tempoh pinjaman dan memulangkan jumlah pokok yang dipinjam apabila ia matang.

Contoh bon ialah Bon Simpanan Merdeka 2008 diterbitkan Bank Negara Malaysia untuk warga emas.

Di Malaysia, ada dua jenis bon iaitu bon kerajaan dan bon korporat. Bagi bon kerajaan, penerbitnya ialah kerajaan, Bank Negara Malaysia dan institusi separuh kerajaan.

Bon korporat dan sekuriti bersandarkan aset pula diterbitkan Cagamas Bhd, institusi kewangan dan syarikat bukan kewangan.

Pelabur utama bon di Malaysia ialah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), dana pencen, syarikat insurans dan institusi kewangan lain.

Harga bon dipengaruhi pelbagai faktor, dan antara yang paling penting ialah kadar faedah, inflasi, tarikh matang dan kualiti kredit.

Kadar Faedah

Bon mudah dipengaruhi turun naik kadar faedah. Jika kadar faedah naik ke paras lebih tinggi berbanding kadar kupon bon, maka harga bon akan turun ke paras lebih rendah berbanding nilai pokoknya.

Inflasi

Dalam keadaan ekonomi berkembang pesat, inflasi lazimnya turut naik. Kenaikan ini lambat laun akan menyebabkan kenaikan kadar faedah dan menyebabkan nilai bon jatuh.

Tempoh Matang

Berikutan bon adalah instrumen yang mudah dipengaruhi turun naik inflasi, bon jangka panjang selalunya berdepan ketidakpastian lebih ketara berbanding bon jangka pendek.

Kualiti Kredit

Sudah menjadi lumrah bahawa hutang perlu dibayar. Justeru kredibiliti dan kualiti kredit penerbit bon adalah penting dalam menentukan harga bon kerana ia dapat membantu pelabur membuat keputusan berkaitan pembelian bon.

Pulangan daripada bon korporat selalunya lebih tinggi berbanding bon kerajaan disebabkan risikonya yang lebih tinggi.

Kenapa labur dalam bon?

Pelaburan bon menawarkan alternatif kepada pelabur dalam mempelbagaikan portfolio pelaburan kerana bon membabitkan risiko rendah berbanding saham.

Berikutan bon menawarkan pulangan dalam bentuk faedah tetap secara berkala dan pembayaran balik jumlah pokok apabila sampai tarikh matangnya, ia adalah instrumen sesuai jika matlamat pelaburan ialah mengekalkan wang pokok dan mendapatkan pulangan konsisten.

Bergantung kepada tempoh masa pelaburan, bon yang boleh dipertimbangkan merangkumi bon jangka pendek, jangka sederhana dan jangka panjang.

Namun, dalam membuat pilihan, anda perlu memahami faktor yang mempengaruhi harga bon yang mahu dibeli. Bagaimanapun pembabitan pelabur runcit dalam bon lazimnya terhad kepada pelaburan dalam dana bon yang ditawarkan melalui unit amanah.

Dana bon adalah kombinasi beberapa jenis bon berbeza, maka risikonya adalah lebih rendah berbanding pelaburan dalam satu bon saja.

Anda juga perlu mendapatkan maklumat secukupnya syarikat pengurusan dana terbabit seperti rekod prestasi dan pengalaman mereka.

Pastikan juga pendekatan pelaburan mereka bersesuaian dengan profil risiko dan matlamat pelaburan anda.

Share this

86 Responses to "Apa itu bon?"

  1. info yg bagus, kat mana u blaja utk mnjadi utc, koz if we succed dlm test dye, bleum tentu kite pndai nak monitor acc client nnti. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Mr dalton untuk memberikan saya pinjaman bernilai $43000. Saya telah ditipu dalam beberapa percubaan untuk mendapatkan pinjaman oleh firma pinjaman palsu yang berbeza sehingga saya bermaksud dalton. jika anda memerlukan pinjaman tulen segera hari ini mengelakkan daripada ditipu pinjaman berlian melalui emel: diamondloans24@yahoo.com

      Delete
    2. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Dalton daripada pinjaman berlian kerana memberi saya pinjaman bernilai 43000 euro. Saya telah ditipu beberapa percubaan untuk mendapatkan pinjaman. sehingga saya maksudkan Dalton yang memberi saya pinjaman. jika anda memerlukan pinjaman yang sah hari ini elakkan ditipu dan hubungi pinjaman berlian melalui e-mel: diamondloans24@yahoo.com

      Delete
  2. Terima kasih muhafis kerana sudi meniggalkan komen di blog kecil saya ini..

    saya percaya, untuk berjaya dalam apa-apa bidang memerlukan minat yang mendalam.. dengan minat yang menyeluruh dan mendalam lah yang akan menentukan semuanya...

    banyakkan membaca dan belajar dari mereka-mereka yang telah berjaya dalam bidang ini juga menjadi pegangan saya.. para upline tidak lokek dan kedekut ilmu mereka.. banyakkan bertanya tentang apa yg kita kurang faham...

    ReplyDelete
  3. saye nak gunakan info nih nak buat assignment..

    ReplyDelete
  4. ainieynoky,

    no hal.. info yang ada dalam blog ni untuk dikongsi bersama..
    jika ada apa bantuan, saya sudi membantu..

    ReplyDelete
  5. Salam..saya tertarik dengan topik ni..sebab berkaitan dgn subjek yg saya ambil..boleh x nk tanya?

    Apa beza bon dgn sukuk??

    ReplyDelete
  6. Barulah saya faham apa itu bon. Terima kasih saudara herwan

    ReplyDelete
  7. ALHAMDULILLAH....info yg sgt2 berguna.... sya plajar perbankan...tp 1 apa pun x pham bila lec ajar sbb asas sya adlh sains..... insya ALLAH dpt mmbntu sya....

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah sangt membantu..saya sedang mempelajari market syariah yang ada untuk buat investment, boleh berikan saya link atau website yang membolehkan saya memahami produk-produk yang ditawarkan dan terma yang dikenakan pada produk tersebut..

    terima kasih byk.

    shyfull

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. salam..nak tnya siapa je yang boleh beli bond ? dan apa akan jadi thdpt duit yg d beri pinjam kepadaa krjaan if dia meninggal dunis

    ReplyDelete
  11. hai... boleh saya tahu semua berkaitan Bond rating???? Apa itu bond rating??? Apa dan siapa yang terlibat dgn bond rating??? kenapa wujud Bond rating??? siapa yang menguruskan bond rating ????

    mohon pencerahan banyak nak menimba ilmu :)

    ReplyDelete
  12. Halo,

    Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
    Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab?
    Saya menagih anda untuk berjumpa dengan Madam Margaret, CEO syarikat Margaret Pedro Loan, dengan semua masalah kewangan anda akan diselesaikan.
    Allah SWT telah begitu setia kepada saya dan seluruh isi rumah saya untuk menggunakan Ibu Margaret untuk mengubah keadaan kewangan saya menjadi lebih baik dan stabil yang sekarang saya memiliki perniagaan saya sendiri di bandar
    Nama saya Wani Binti Yasin dari bandar kuala di Malaysia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Ibu Margaret kerana membantu saya dengan pinjaman yang baik selepas saya mengalami banyak masalah dalam tangan pemberi pinjaman dalam talian pinjaman palsu yang menipu saya untuk wang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman untuk 2 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di bandar Kuala di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman dan saya begitu Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk syarikat palsu di India, kerana ini saya telah hutang kepada bank dan kawan-kawan saya dan saya tidak mempunyai sesiapa untuk berlari, sehingga satu hari yang setia bahawa seorang kawan saya dipanggil Nur Syarah setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari syarikat pinjaman Ibu Margaret, jadi saya harus menghubungi Nur syarah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Margaret bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya perlu memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu Margaret dan mengejutkan saya pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah keajaiban dan saya perlu memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Margaret. Ia juga telah menyedari bahawa beberapa orang menggunakan kata-kata yang baik yang saya katakan tentang Ibu Margaret Pedro untuk tindakan penipuan, jadi tolong orang yang baik, saya mahu anda berhati-hati. Dan saya juga akan menggunakan media ini untuk menggalakkan anda semua untuk menghubungi syarikat pinjaman ibu Margaret hari ini melalui e-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan. Saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti saya telah lakukan dan anda juga dapat menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut tentang ibu Margaret melalui e-mel saya: wanibintiyasin@gmail.com dan anda masih boleh menghubungi rakan saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ibu Margaret melalui e-mel : nursyarah36@gmail.com
    semoga Allah terus memberkati dan Memperkasa Ibu Margaret kerana mengubah kehidupan kewangan saya.

    ReplyDelete
  13. Halo,

    Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
    Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab?
    Saya menagih anda untuk berjumpa dengan Madam Margaret, CEO syarikat Margaret Pedro Loan, dengan semua masalah kewangan anda akan diselesaikan.
    Allah SWT telah begitu setia kepada saya dan seluruh isi rumah saya untuk menggunakan Ibu Margaret untuk mengubah keadaan kewangan saya menjadi lebih baik dan stabil yang sekarang saya memiliki perniagaan saya sendiri di bandar
    Nama saya Wani Binti Yasin dari bandar kuala di Malaysia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Ibu Margaret kerana membantu saya dengan pinjaman yang baik selepas saya mengalami banyak masalah dalam tangan pemberi pinjaman dalam talian pinjaman palsu yang menipu saya untuk wang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman untuk 2 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di bandar Kuala di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman dan saya begitu Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk syarikat palsu di India, kerana ini saya telah hutang kepada bank dan kawan-kawan saya dan saya tidak mempunyai sesiapa untuk berlari, sehingga satu hari yang setia bahawa seorang kawan saya dipanggil Nur Syarah setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari syarikat pinjaman Ibu Margaret, jadi saya harus menghubungi Nur syarah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Margaret bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya perlu memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu Margaret dan mengejutkan saya pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah keajaiban dan saya perlu memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Margaret. Ia juga telah menyedari bahawa beberapa orang menggunakan kata-kata yang baik yang saya katakan tentang Ibu Margaret Pedro untuk tindakan penipuan, jadi tolong orang yang baik, saya mahu anda berhati-hati. Dan saya juga akan menggunakan media ini untuk menggalakkan anda semua untuk menghubungi syarikat pinjaman ibu Margaret hari ini melalui e-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan. Saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti saya telah lakukan dan anda juga dapat menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut tentang ibu Margaret melalui e-mel saya: wanibintiyasin@gmail.com dan anda masih boleh menghubungi rakan saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ibu Margaret melalui e-mel : nursyarah36@gmail.com
    semoga Allah terus memberkati dan Memperkasa Ibu Margaret kerana mengubah kehidupan kewangan saya.

    ReplyDelete
  14. Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? telahkah anda
    ditolak oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami menyediakan perkhidmatan yang baik kepada
    individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang
    yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) Atau WhatsApp Number +1 (361) 645-7557 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) Tempoh pinjaman: ...............
    10) Sebab untuk pinjaman: ...........
    11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
    Best Regard

    ReplyDelete
  15. Selamat hari setiap orang. Sila baca kisah kehidupan sebenar kehidupan saya. Nama saya Vania hilman dari Malaysia dan kini tinggal di Dubai. Seorang ibu tunggal dengan 2 anak. Saya telah terlibat dalam banyak penipu di internet dengan mendapat wang saya yang keras, mencari pinjaman penyatuan, sehingga malam yang setia, saya berdoa dan saya fikir Tuhan mengarahkan saya untuk melihat kesaksian syarikat pinjaman di internet minggu ini dengan nama RIKA ANDERSON LOAN COMPANY dengan e-mel, rikaandersonloancompany@gmail.com ibu membantu saya dengan 120,000USD setelah beberapa kenalan dengan banyak peminjam palsu online, tolong orang saya, berhati-hati untuk mendapatkan pinjaman dengan biaya pendahuluan tanpa jaminan atau pengesahan bahwa perusahaan adalah lesen dan dikenali. Syarikat pinjaman ini datang untuk menyelamatkan saya apabila saya memerlukannya paling banyak, pada mulanya saya tidak pernah mempercayai mereka, tetapi setelah memenuhi tuntutan mereka, saya seorang wanita yang bahagia. yang merupakan perkara yang paling penting dalam kehidupan. Hari ini saya membayar hutang saya dan juga bangga dengan apartmen saya sendiri. Ibu dan dua kawan saya mengambil kesempatan daripada tawaran ini, dan saya juga mahu seluruh negara mengambil kesempatan daripada tawaran yang murah hati ini. inilah e-mel peribadi saya vaniahilman1@yahoo.com dan bagi syarikat pinjaman yang membantu saya di sini adalah maklumat perhubungan mereka rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membiayai perniagaan anda atau dalam sebarang tujuan? kami adalah pemberi pinjaman pinjaman berlesen yang sah dan sah Kami menawarkan pinjaman kepada firma perniagaan, syarikat dan individu pada kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2% peratus, Ini mungkin pinjaman jangka pendek atau panjang atau bahkan jika anda mempunyai kredit yang lemah, Kami akan memproses pinjaman anda sebaik sahaja kami menerima permohonan anda. kami adalah sebuah institusi kewangan bebas. Kami telah membina reputasi yang sangat baik sejak beberapa tahun dalam menyediakan pelbagai jenis pinjaman kepada beribu-ribu pelanggan kami. Kami menawarkan perkhidmatan pinjaman yang terjamin kepada semua warganegara dan bukan warganegara yang kami menawarkan pinjaman peribadi mudah, pinjaman perniagaan / perniagaan, pinjaman kereta, kewangan pajakan / peralatan, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman rumah, dll untuk semua warganegara dan bukan warganegara dengan baik sejarah kredit baik atau buruk. Jika anda memerlukan e-mel syarikat kami (lindamooreloans@gmail.com) atau Whatsaapp +19292227999, anda boleh menghantar e-mel kepada kami dengan maklumat anda. E-mel saya hari ini dan anda akan gembira yang anda lakukan. lindamooreloans@gmail.com Salam.

    ReplyDelete
  17. Halo semua, saya John Walker, saya terjebak dalam keadaan kewangan dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya dan memulakan Perniagaan. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memilikinya, saya diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan oleh seorang sahabat bernama Benson dan saya mendapat pinjaman sebanyak $ 500,000 dan hari ini adalah pemilik perniagaan Jadi sahabat saya, jika anda harus menghubungi mana-mana firma dengan rujukan untuk mendapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan pelan dan jadwal bayaran balik yang lebih baik, sila hubungi Puan Linda Moore (lindamooreloans@gmail.com) dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya memutuskan untuk memberitahu orang ramai tentangnya, dia menawarkan pelbagai jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan saya juga mahu Tuhan memberkati dia. Anda boleh menghubungi beliau melalui e-mel di: lindamooreloans@gmail.com
      whatsapp: +19292227999

    ReplyDelete
  18. Halo semua, saya John Walker, saya terjebak dalam keadaan kewangan dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil saya dan memulakan Perniagaan. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memilikinya, saya diperkenalkan kepada seorang wanita Tuhan oleh seorang sahabat bernama Benson dan saya mendapat pinjaman sebanyak $ 500,000 dan hari ini adalah pemilik perniagaan Jadi sahabat saya, jika anda harus menghubungi mana-mana firma dengan rujukan untuk mendapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dan pelan dan jadwal bayaran balik yang lebih baik, sila hubungi Puan Linda Moore (lindamooreloans@gmail.com) dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya memutuskan untuk memberitahu orang ramai tentangnya, dia menawarkan pelbagai jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan saya juga mahu Tuhan memberkati dia. Anda boleh menghubungi beliau melalui e-mel di: lindamooreloans@gmail.com
      whatsapp: +19292227999

    ReplyDelete
  19. ANDA MEMILIKI PENAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.
         (Franklinsloans37@gmail.com)

    Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, usaha
    modal, dsb .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau a
    institusi kewangan untuk sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman
    kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah rendah dan berpatutan
    Kadar faedah 4%. jika Berminat dengan pinjaman? Hubungi kami hari ini di
    (Franklinsloans37@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau bantuan kewangan lain?

    Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar dua peratus (4%). e-mel kami sekarang
    melalui: Franklinsloans37@gmail.com dengan maklumat berikut

    nama penuh
    tarikh lahir::
    negara:
    pekerjaan:
    jumlah pinjaman:
    tempoh pinjaman:
    tujuan pinjaman:
    pendapatan bulanan:

    E-mel kepada kami sekarang melalui (Franklinsloans37@gmail.com)
    WhatsApp: +19292227880
    Salam
    Mr.Williams Henry Franklin.
    Ketua Pengiklan
    WILLIAMS LOANS LTD.aa

    ReplyDelete
  20. Halo semuanya, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warga negara Malaysia; Saya berusia 38 tahun .. Saya ingin menggunakan media ini untuk menginformasikan Anda semua tentang kebaikan tuan karena akhirnya membimbing saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar dan tulus bernama Bryan M Corsini, direktur pelaksana MODAL SUMBER KEUANGAN setelah ditipu oleh pemberi pinjaman palsu lainnya, saya tidak punya harapan dan tidak tahu siapa yang harus dipercaya ketika dia datang dan memberikan senyum yang luar biasa di wajah saya karena kejutan terbesar saya. Siapa pun dari Anda yang juga menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi, saya telah membawakan Anda kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: {capitalsourcefinancellny@gmail.com}} melalui Whatsapp +1 832-648-2931 untuk info lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan dan saran lebih lanjut tentang cara mengajukan pinjaman dari Mr. Bryan di sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi terima kasih kepada Bryan M Corsini karena memberi saya pinjaman sebesar $ 80.000.

    ReplyDelete
  21. Nama saya Bakti Novita, saya berasal dari Bekasi sebuah kota di Jawa Barat, Indonesia, yang terletak di perbatasan timur Jakarta di dalam wilayah metropolitan Jakarta, beberapa bulan yang lalu saya tersedot ke dalam situasi keuangan yang buruk dan saya membutuhkan pinjaman mendesak untuk membayar tagihan dan kembali ke kaki saya secara finansial karena situasi keuangan saya saat ini bahwa bank saya menolak memberi saya pinjaman, dia pergi dengan opsi lain untuk mencari pinjaman tanpa jaminan secara online, saya adalah korban penipuan dalam proses penelitian saya , dan saya kehilangan hampir EUR 1500 dan saya dalam kesulitan dan saya hampir berharap untuk mendapatkan pinjaman sampai saya menemukan pos online, postingan itu dibagikan kesaksian oleh Ratu Jamillah dari Surabaya, yang menunjukkan bagaimana dia menerima pinjaman sebesar € 50.000 dari KREDIT UNION DAYA LESTARI / ISKANDAR PINJAMAN LESTARI. setelah membaca posting, saya memutuskan untuk menghubungi Ibu Iskandar melalui email yang dibagikan di pos, permintaan tanpa jaminan saya untuk pinjaman sebesar EUR 350.000 disetujui dalam waktu 72 jam dari permintaan saya dan pinjaman saya dibayarkan ke rekening bank saya tanpa kelalaian apa pun. Saya ingin menyampaikan penghargaan saya yang dalam dan saya juga merekomendasikan agar pemohon pinjaman sangat waspada karena ada banyak penipu yang tujuan utamanya adalah untuk mendorong peminjam yang tidak bersalah, jadi Anda harus berhati-hati dan waspada. bagi mereka yang membutuhkan pinjaman yang nyata dan dapat dipercaya sebagai penerima manfaat, saya merekomendasikan KREDIT UNION DAYA LESTARI / ISKANDAR LESTARI, Anda dapat menghubungi mereka melalui info kontak berikut.


    BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
    e-mail: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete

  22. Good Day. Saya menulis Testimoni ini karena saya sangat bersyukur untuk apa (Quick Loan Firm) Oleh John Robinson, lakukan untuk saya dan keluarga saya, ketika saya berpikir tidak ada harapan dia datang dan membuat keluarga saya merasa hidup kembali dengan meminjamkan kami pinjaman dengan bunga sangat rendah 3%. Saya sudah mencari pinjaman untuk melunasi utang saya selama tiga bulan terakhir, semua saya bertemu scammed dan mengambil uang saya sampai akhirnya saya bertemu dengan Tuhan yang mengirim Lender. Saya tidak pernah berpikir bahwa masih ada kreditur pinjaman asli di internet tetapi untuk kejutan terbesar saya, saya mendapat pinjaman tanpa membuang banyak waktu jadi jika Anda di luar sana mencari pinjaman dalam jumlah berapa pun saya akan menyarankan Anda untuk mengirim email: quickloanlender.help @ gmail.com atau Anda dapat mengirim SMS Via WhatsApp +234 (0) 8107393284 dan bebas dari penipuan internet. terima kasih ... Kathie Roper dari California, AS.

    ReplyDelete
  23. Halo semua orang di situs ini sangat senang karena saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya melakukan pembayaran untuk biaya pinjaman saya biaya asuransi dan transfer sebelum saya mendapatkan jumlah pinjaman saya Rp 170.000.000 juta masukkan ke dalam rekening saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah salah satu pemberi pinjaman pinjaman nyata dan ASLI, Anda juga dapat menghubungi Pemberi Pinjaman Anthony Yuliana jika Anda membutuhkan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC)) nomor whatsapp +2348138908619 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
    email saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

    ReplyDelete
  24. Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Keuangan Komersial dan Pengembangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Kembali Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
    Tel .... (+ 44) 7480 729811
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  25. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  26. Selamat siang

    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC

    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete

  27. Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sejumlah Rp 330 juta setelah saya diminta melakukan pembayaran untuk biaya asuransi pinjaman dan biaya transfer, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu kreditur pinjaman online terbaik untuk pinjaman 100%, hubungi
    (anthony.yulianalender@gmail.com)
    atau whatsapp +1 (323) 4026088
    kirim email ke saya{jerryandi843@gmail.com}

    ReplyDelete
  29. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  30. Adakah Anda Memerlukan Pinjaman Segera Kewangan? *
    Pemindahan yang sangat pantas dan pantas ke akaun bank anda *
    Pembayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapat wang *
      Kadar faedah rendah 2% *
      Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    BORANG PERMOHONAN PINJAMAN
    ================================
    Nama: Nama ........... ........: ...............
    Alamat: .................
    Negara: ............ .... Umur: ..........
    Seks: ......... ............. Nombor Telefon: ..............
    Status kerja: ……………
    jawatan: ................ Pendapatan bulanan: ..............
    Jumlah Pinjaman: Pinjaman ........ Tujuan: ............
    tempoh masa: ....................
    Adakah anda pernah memohon pinjaman sebelum: ................
    Awak faham Inggeris: ..........
    sila isi dan hantarkan borang ini ke:
    E-mel: equityentrepreneurforum@gmail.com
    Yang benar,
    Mark Collie
    Forum Pinjaman

    ReplyDelete
  31. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete
  32. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    ReplyDelete
  33. Helo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, harap saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah atau kecewa, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya ingin anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete
  34. Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH menolong saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya tertipu dengan 6 pinjaman pinjaman. Saya hampir putus harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 daripada ibu Alicia Radu dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya hantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah. Oleh itu, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi emel Alicia Radu ibu: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

    dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
    semoga ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

    ReplyDelete
  35. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  36. Helo penonton

    Kami adalah peniaga profesional, menjana pendapatan forex dan binari untuk pelabur setiap minggu, dengan senang hati akan memberitahu anda lebih banyak mengenai platform pelaburan kami di mana anda boleh melaburkan dana sebanyak $ 200 dan mula memperoleh $ 2000 setiap minggu, banyak orang telah mendapat manfaat daripada pelaburan ini tawarkan sebelum dan semasa virus convid-19 ini, jika anda menghadapi masalah kewangan disebabkan oleh coronavirus ini dan anda memerlukan pertolongan untuk membayar bil hanya memilih rancangan pelaburan yang sesuai untuk diri anda dan mula menjana keuntungan setiap minggu

    $ 200 untuk memperoleh $ 2,000 dalam 7 hari
    $ 300 untuk memperoleh $ 3,000 dalam 7 hari
    $ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 7 hari
    $ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 7 hari
    $ 5000 untuk memperoleh $ 50,000 dalam 7 hari

    Untuk memulakan pelaburan anda sekarang
    WhatsApp: +15022064419 atau e-mel tradewithcarlos2156@gmail.com

    ReplyDelete
  37. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY
    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} ada di sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi pada properti, proyek / bisnis dan juga memberikan penawaran 100% untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk mereka yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, operator, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi pada apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. InvestorEmail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga dapat menghubungi kami melalui pin BBM (DB5121C1) dan Anda semua bisa menghubungi kami tentang bagaimana kepercayaan nomor (+393510533429) jujur pada layanan kami.Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete
  38. Nama saya Masitah Binti Ayob seorang warganegara Malaysia yang mendapat bantuan kewangan dari syarikat pinjaman Puan Rossa Stanley, Setiap hari ada kisah-kisah bantuan kewangan kepada orang miskin di seluruh dunia. Saya membaca cerita ini dan hanya mengambil fikiran bahawa ia tidak boleh jadilah kenyataan sehingga saya memeriksa Redzuan binti Sarina dan saya seperti mimpi ketika dia mengaitkan saya dengan rumah pembiayaan yang lancar ini yang disebut syarikat pinjaman rossa stanley yang berpusat di California, Amerika Syarikat. anda boleh menghubungi mereka melalui kenalan di bawah
    panggilan talian bantuan +12133153118
    e-mel di rossastanleyloancompany@gmail.com
    Aplikasi apa +19145295708
    dan saya memohon pinjaman sebanyak Rm350,000.00 dan seperti itu sebelum saya mengetahuinya setelah mengesahkan dokumen saya, pinjaman saya telah diluluskan dan dipindahkan ke akaun Citibank saya dan hari ini saya menjadi bukti pemberian bantuan Puan Rossa Stanley. nasihat saya kepada semua orang di sini jangan menjadi mangsa dengan menghubungi syarikat pinjaman yang salah, sebaliknya terus ke rossatanleyloancompany kerana kadar faedah mereka adalah yang terbaik di mana sahaja pada kadar 2% pada jangka masa maksimum 10 tahun jadi hubungi atau tulis e-mel dan keinginan kewangan anda akan diberikan jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau keraguan, sila hubungi atau hubungi saya di +60113091951 atau e-mel masitahayobbinti@gmail.com terima kasih dan selamat

    ReplyDelete
  39. BERITA BAIK
    Pertama saya ingin mengatakan jika anda takut berjaya anda tidak akan berjaya walaupun peluangnya datang dengan murah dan percuma, semuanya bermula pada malam yang sejuk ketika di tempat tidur saya melalui internet hanya untuk letih sehingga saya dapat tidur setelah sekian lama hari di bank berusaha mendapatkan pinjaman dengan rumah saya dari bank HSBC di pekanbaru bagi mereka yang mungkin mengenali bank ini, saya mencuba dan setelah dokumentasi saya diberitahu untuk kembali dalam masa 30 hari yang bagi saya seperti selamanya jadi semasa di saya memikirkan kemungkinan tindakan seterusnya saya menemui kisah tertentu tentang bagaimana mendapatkan pinjaman dan pada kadar yang sangat rendah sebanyak 2% dengan nama syarikat sebagai syarikat pinjaman Rossa Stanley, saya tertanya-tanya adakah ia benar jadi saya menyiasat lebih jauh dan datang di sebilangan wanita tertentu bernama Nadia Sisworo yang memberi keterangan bagaimana dia mendapat pinjaman dengan perincian banknya semua dipaparkan sehingga saya menghantar e-mel dan kami bercakap, kami berbual dan dia meminta saya untuk menghubungi syarikat ibu rossa bahawa jika rumah saya itu asli dan identiti saya mungkin bernasib baik kerana mendapat pinjaman jadi saya menghantar e-mel kepada ibu Rossastanleyloancompany@gmail.com Whatsapp + 19145295708tentang keadaan saya dan borang pinjaman diberikan saya telah mengisi dan mengemukakan permintaan pinjaman sebanyak $ 150,000.00 dan selebihnya kepada Kemuliaan Allah saya mendapat pinjaman dari syarikat rossa ibu jadi orang tersayang jika anda memilikinya beban kewangan yang tulen atau ingin mengembangkan perniagaan anda jangan teragak-agak untuk berjumpa dengan ibu rossa untuk mendapatkan bantuan. Saya yakin $ 150,000.00 sudah cukup untuk meninggalkan kemiskinan dan bahagia selamanya seperti saya jika anda masih meragukan bayaran untuk menghubungi atau WhatsApp saya di +6282385590743 atau tulis saya di hadiemi64@gmail.com dan facebook di Hadi emi dan saya akan membuktikan kepada anda ibu itu nyata

    ReplyDelete
  40. Adakah anda tahu bahawa anda boleh memperoleh keuntungan harian, mingguan atau bulanan dari keselesaan kediaman anda? PELABURAN CARLOS hadir untuk merealisasikan impian anda untuk menjadi jutawan bitcoin, syarikat ini melaksanakan amalan perdagangan & perolehan terbaik di pasaran Forex, dan juga menawarkan rancangan pelaburan yang sesuai untuk mereka yang ingin mengambil bahagian dalam ini


    Inilah rancangan pelaburan

    Melabur $ 300 Dapatkan $ 3000 dalam 7 hari
    Melabur $ 500 Dapatkan $ 5000 dalam 7 hari
    Melabur $ 1000 Dapatkan $ 10000 dalam 7 hari
    Melabur $ 2000 Dapatkan $ 20000 dalam 7 hari
    Melabur $ 5000 Dapatkan $ 50000 dalam 7 hari


    Sekiranya anda berminat dengan tawaran pelaburan ini, sila hubungi melalui e-mel: tradewithcarlos2156@gmail.com atau teks +15022064419

    ReplyDelete
  41. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  42. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  43. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    ReplyDelete
  44. HELLO
    Saya ADAWIYAH YAHYA dari malaysia saya tinggal di bandar temerloh pahang. Saya tidak pernah tahu boleh mendapatkan pinjaman daripada pinjaman dalam talian atau pemberi pinjaman. Saya hampir mati dengan banyak bil untuk membayar tiga anak saya dan skor kredit saya juga sangat rendah. Oleh itu, saya baru sahaja online untuk mengetahui lebih lanjut mengenai cara mendekati bank atau mengambil pinjaman hari gaji dengan skor kredit yang rendah. Kemudian saya dapati banyak penulisan dan artikel di laman web yang berbeza mengenai bagaimana SYARIKAT PINJAMAN KARINA ELENA ROLAND membantu orang, firma dan organisasi dengan kadar faedah pinjaman @ 2%. Dengan pengetahuan yang saya dapat dalam talian, saya menghubungi SYARIKAT PINJAMAN KARINA ELENA ROLAND melalui e-mel: (karinarolandloancompany@gmail.com), saya menjelaskan mengenai diri saya. Saya memohon pinjaman $ 60,000 tetapi dia meluluskan $ 50,000 dan itu adalah $ 50,000 yang saya terima di akaun bank saya. Proses transaksi sangat mudah dan pantas. dan juga mengesahkan Identiti saya dan untuk memastikan keselamatan dana. Saya mengesyorkan syarikat ini kepada semua orang. Jangan mati dalam hutang sebelum anda meminta pertolongan. Tulis surat ke SYARIKAT PINJAMAN KARINA ELENA ROLAND sekarang E-mel (karinarolandloancompany@gmail.com atau whatsapp +1 (585) 708-3478, untuk maklumat lebih lanjut anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel adawiyayahya63@gmail.com

    ReplyDelete
  45. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Pindahan sangat cepat dan segera ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapat wang
    akaun bank
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Tempoh pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Tuan Joel Williams
    SYARIKAT PINJAMAN TUNAI TUNAI
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    E-mel: cashfirmarena@gmail.com
    Laman web: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  46. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Transfer cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapat wang
    akaun bank
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Tempoh pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Tuan Joel Williams
    SYARIKAT PINJAMAN TUNAI TUNAI
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    E-mel: cashfirmarena@gmail.com
    Laman web: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete
  47. Helo
    Kami adalah peniaga profesional, menjana pendapatan forex dan binari untuk pelabur setiap minggu, dengan senang hati akan memberitahu anda lebih banyak mengenai platform pelaburan kami di mana anda boleh melaburkan dana sebanyak $ 200 dan mula memperoleh $ 2000 setiap minggu, banyak orang telah mendapat manfaat daripada tawaran pelaburan ini sebelum ini dan semasa virus convid-19 ini, jika anda menghadapi masalah kewangan disebabkan oleh coronavirus ini dan anda memerlukan pertolongan untuk membayar bil, cukup pilih rancangan pelaburan yang sesuai untuk diri anda dan mula menjana keuntungan setiap minggu

    $ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 7 hari
    $ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 7 hari
    $ 5000 untuk memperoleh $ 50000 dalam 7 hari

    Untuk memulakan pelaburan anda sekarang hubungi Via whatsapp: (+12166263236)
    e-mel: carlose78910@gmail.com

    ReplyDelete
  48. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Transfer cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com

    ReplyDelete
  49. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Transfer cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Tempoh pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com

    ReplyDelete

  50. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Transfer cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Tempoh pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com

    ReplyDelete
  51. Helo penonton

    Kami adalah peniaga profesional, menjana pendapatan forex dan binari untuk pelabur setiap minggu, dengan senang hati akan memberitahu anda lebih banyak mengenai platform pelaburan kami di mana anda boleh melaburkan dana sebanyak $ 200 dan mula menjana $ 2000 setiap minggu, banyak orang telah mendapat manfaat daripada pelaburan ini tawarkan sebelum dan semasa virus convid-19 ini, jika anda menghadapi masalah kewangan disebabkan oleh coronavirus ini dan anda memerlukan pertolongan untuk membayar bil hanya memilih rancangan pelaburan yang sesuai untuk diri anda dan mula menjana keuntungan setiap minggu

    $ 200 untuk memperoleh $ 2,000 dalam 7 hari
    $ 300 untuk memperoleh $ 3,000 dalam 7 hari
    $ 500 untuk memperoleh $ 5,000 dalam 7 hari
    $ 1000 untuk memperoleh $ 10000 dalam 7 hari
    $ 5000 untuk memperoleh $ 50,000 dalam 7 hari

    Untuk memulakan pelaburan anda sekarang
    WhatsApp: +15022064419 atau e-mel tradewithcarlos2156@gmail.com

    ReplyDelete

  52. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan segera?
    * Transfer cepat dan cepat ke akaun bank anda
    * Kadar faedah rendah 2%
    * Tempoh pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun)
    * Syarat pinjaman dan pembayaran bulanan yang fleksibel

    E-mel: cashfirmarena@gmail.com

    ReplyDelete
  53. Adakah anda memerlukan Pinjaman?
    Adakah anda mencari Kewangan?
    Adakah anda mencari Pinjaman untuk memperbesar perniagaan anda?
    Saya fikir anda telah sampai di tempat yang betul.
    Kami menawarkan Pinjaman dengan kadar faedah rendah.
    Orang yang berminat mesti menghubungi kami di
    Untuk maklum balas segera terhadap permohonan anda, Mohon
    balas e-mel ini di bawah sahaja.
    Aplikasi apa +918256953815
    firstfinance000@gmail.com
    Tolong, berikan kami Maklumat berikut sekiranya berminat.

    1) Nama Penuh: ………
    2) Jantina: ………
    3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
    4) Tempoh Pinjaman: ………
    5) Negara: ………
    6) Alamat Rumah: ………
    7) Nombor Mudah Alih: ………
    8) Pendapatan Bulanan: …………………
    9) Pekerjaan: ………………………
    ) Laman web mana yang anda ada di sini mengenai kami …………………

    Terima kasih dan salam mesra.
    firstfinance000@gmail.com
    +918256953815

    ReplyDelete
  54. Do you need a Loan?
    Are you looking for Finance?
    Are you looking for a Loan to enlarge your business?
    I think you have come to the right place.
    We offer Loans at low interest rate.
    Interested people should please contact us on
    For immediate response to your application, Kindly
    reply to this emails below only.
    Whats app +918256953815
    firstfinance000@gmail.com
    Please, do provide us with the Following information if interested.

    1) Full Name:………
    2) Gender:………
    3) Loan Amount Needed:………
    4) Loan Duration:………
    5) Country:………
    6) Home Address:………
    7) Mobile Number:………
    8)Monthly Income:…………………
    9)Occupation:………………………
    )Which site did you here about us…………………

    Thanks and Best Regards.
    firstfinance000@gmail.com
    +918256953815

    ReplyDelete
  55. Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Keuangan Komersial dan Pembangunan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Hutang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Refinancing Rumah dengan tingkat bunga rendah per tahun untuk individu, perusahaan dan badan usaha. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus menghubungi kami melalui
    Salam Hormat:
    PERUSAHAAN PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
    Hanya WhatsApp: + 62-822-7404-5059
    Tel .... + 62-822-7404-5059
    Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  56. PERTAMA SAYA INGIN TERIMA KASIH PENTADBIR LAMAN UNTUK MENCIPTA PLATFORM INI UNTUK MENINGGALKAN PENGALAMAN PELABURAN KAMI.
    SILA BACA!!!

    Jangan jatuh ke tangan penipu, semuanya atas nama pelaburan dalam cryptocurrency.

    Saya kehilangan separuh simpanan saya kepada seorang Mr Jerry dari UK. Dia berjanji akan menolong saya menjana keuntungan setiap minggu, jadi saya mula melabur dengannya dan pada akhirnya saya tidak memperoleh keuntungan.

    Syukurlah saya dapati Puan Evelyn Sanchez, Evelyn Sanchez adalah wanita Sepanyol yang berpusat di Amerika Syarikat, dia menolong saya menjana keuntungan yang lumayan dan wajar dengan cryptocurrency, walaupun ketika saya menulis sekarang, saya masih berniaga dengannya tanpa rasa takut kehilangan wang saya kerana dia selalu menerangkan sesuatu kepada saya dengan cara yang saya faham bahagian yang menarik ialah dia menjadi pilihan IQ dan pilihan perdagangan forex.

    * berhenti memberikan wang yang anda hasilkan dengan sukarela kepada penipu !!!

    berhubung dengan Cik Evelyn Sanchez hari ini, dia akan memberi anda semua maklumat yang perlu anda ketahui mengenai cryptocurrency dan pada masa yang sama, dia dapat membantu anda membuat keuntungan yang mengubah hidup sedikit demi sedikit. e-mel: evelynsanchez3054 @ gmail. com atau WhatsApp dia di +1 (202) 519-6834

    ReplyDelete
  57. Kontak saya.
    Nama: Hadi Queen Rosanah 
    Email: rosanahhadi@gmail.com
    Negara: Indonesia
     WA: +6288263264080


    Nama saya HADI QUEEN ROSANAH, 60 tahun, seorang Ibu dan seorang wanita bisnis selama 20 tahun sekarang, Saya baru-baru ini mengalami kemunduran besar dalam bisnis saya dan membutuhkan dukungan keuangan, saya mendekati 4 bank di Indonesia untuk mendapatkan pinjaman, persyaratan bank untuk pinjaman besar sangat tidak mungkin terpenuhi, jadi saya pergi online untuk mencari pinjaman dan dalam prosesnya saya ditipu 100 juta oleh pendarat palsu sampai saya menemukan  FEMI OTEDOLA LOAN FIRM, pertama saya takut melamar karena saya sebelumnya pengalaman, tapi akhirnya saya mengajukan pinjaman 900 juta dan setelah menyelesaikan semua prosedur dan mengirimkan detail rekening saya pinjaman saya ditransfer dalam waktu 2 jam saya sangat senang atas kebaikan dari FEMI OTEDOLA LOAN FIRM ini dan atas kejujuran mereka. jika Anda memiliki pertanyaan atau ingin tahu lebih banyak tentang perusahaan, hubungi saya.

    Hubungi FEMI OTEDOLA LOAN FIRM dengan
    WA: +1 (386) 628 3904
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com 
    Perusahaan: Femi Otedola Loan Firm 

    ReplyDelete
  58. Halo semuanya, tolong, saya langsung ingin menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki hidup sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,

    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya ditipu 100 juta saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman online yang sah secara kredit dan itu tidak akan menyakiti saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk meminta saran bagaimana cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang bernama Mr. Ryan Ceanic yang merupakan CEO dari RYAN CEANIC LOAN FIRM Company

    Saya mengajukan pinjaman sejumlah (Rp 300 juta) dengan bunga rendah 1%, jadi pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan untuk transfer. . Dalam pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam, uang pinjaman itu disimpan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan senilai Rp300 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dengan menginstruksikan pemberi pinjaman saya dengan kredit nyata, yang dapat memberikan keinginan hati saya.

    Terima kasih banyak kepada Tuan RYAN CEANIC karena membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Tuan RYAN CEANIC baik melalui E-mail (ryanceanicloanfirm1@outlook.com) ATAU whatsapp: +441545360007. untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    E-mail (ryanceanicloanfirm1@outlook.com) ATAU whatsapp: +441545360007


    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya Putu Ernawati, Anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: (ernputu1999@gmail.com)
    Terima kasih untuk kalian semua

    ReplyDelete
  59. Nama saya Bu Yanti Ari. Saya adalah pemilik bisnis yang menjual kosmetik. Untuk beberapa waktu, saya telah mencari pemberi pinjaman pinjaman yang andal yang dapat saya pinjam untuk mengembangkan bisnis saya dan juga menciptakan pekerjaan untuk orang lain. Pengalaman pertama saya dengan pemberi pinjaman pinjaman internet sangat buruk dan saya kehilangan jumlah 28 juta karena saya mengajukan pinjaman sebesar 600 juta untuk meningkatkan bisnis saya. Setelah pengalaman saya, saya berjanji pada diri sendiri bahwa saya tidak akan pernah meminjam dari internet karena saya ditipu.

    Jadi, suatu hari yang setia saya membaca artikel di blog dan setelah saya selesai membaca, saya pergi untuk memeriksa bagian komentar untuk mengetahui pendapat mereka. Saya melihat komentar dari "Dian Pelangi", perancang busana terkenal dan dia berbagi cerita tentang bagaimana dia meminjam pinjaman besar dari perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja.

    Kemudian, saya memutuskan untuk menghubungi Dian Pelangi, perancang busana terkenal dan saya menceritakan kisah saya tentang bagaimana saya kehilangan 28 juta karena pemberi pinjaman buruk kepadanya. Saya masih ingat dengan jelas bagaimana dia memberi tahu saya bahwa semua pencarian saya untuk pemberi pinjaman yang andal sudah berakhir. dia mengirimi saya nomor teleponnya dan saya meneleponnya untuk memastikan karena saya tidak ingin kehilangan uang lagi. dia berbicara dengan saya dan berkata saya harus menghubungi detail perusahaan tempat Nyonya Ana Michael bekerja dan saya akan menerima pinjaman saya tanpa penundaan dan saya harus mencoba untuk berbagi kabar baik saya agar orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Maka saya menghubungi Ibu Ana Michael melalui email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)
    Ini email Dian Pelangi: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM) yang saya hubungi.
    Setelah saya menghubungi perusahaan pinjaman, saya diminta untuk menyerahkan semua yang diperlukan dari saya sebagai peminjam dan setelah beberapa saat, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya menerima pinjaman saya tanpa penundaan atau segala bentuk stres.
    jadi, saya menambahkan informasi pribadi saya untuk siapa saja yang mencari pemberi pinjaman yang dapat dipercaya untuk menghubungi saya dan saya siap membantu Anda karena saya ingin orang lain diselamatkan dari pemberi pinjaman yang buruk.

    Nama: Yanti Ari
    Nomor telepon saya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    Kota: Medan
    Email saya: ARIY6261@GMAIL.COM

    Saya berdoa semoga Allah mengabulkan orang-orang yang membutuhkan pinjaman untuk melihat kisah saya ini sehingga mereka dapat diselamatkan saat saya diselamatkan. Saya selalu siap membantu siapa saja yang membutuhkan jadi jangan ragu untuk menghubungi saya kapan saja karena saya tidak ingin orang-orang saya jatuh ke tangan pencuri !!!

    ReplyDelete
  60. Je hebt persoonlijke informatie nodig van bedrijven, familie en vrienden die je leven zullen verbeteren en je hebt gemakkelijke toegang nodig zonder dat ze het merken, neem gewoon contact op met Nick of je bent financieel onstabiel of je hebt een slechte kredietscore, hij zal dat zonder stress oplossen, hij en zijn team kan strafregisters wissen zonder een spoor achter te laten en kan ook anoniem je lege creditcards crediteren met het geld dat je nodig hebt, dit alles is natuurlijk niet gratis, maar ik werk graag met nick en zijn team omdat ze je op de hoogte houden van elke stap die je neemt om het doel te bereiken en ze leveren ook op tijd, ik heb dit getest en bevestigd Ik ben nog steeds blij met hoe mijn leven verbetert na mijn ontmoeting met hem, je kunt een mail sturen naar vladislav.nickhack@outlook.com
    Sms / bel +17078685071

    ReplyDelete
  61. Halo pemirsa di seluruh dunia, Ada kabar baik untuk Anda semua hari ini dapatkan kartu ATM Kosong Anda yang berfungsi di semua mesin ATM di seluruh dunia. Kami memiliki program khusus kartu ATM yang dapat digunakan untuk meretas mesin ATM, kartu ATM dapat digunakan untuk menarik di ATM atau geser, di toko dan POS. Kami memberikan kartu ini kepada semua klien yang tertarik di seluruh dunia, Kami memberikan Kartu ATM Kosong. Apakah Anda ingin menjalani kehidupan yang baik yang dianggap ilegal, cara termudah untuk menjadi jutawan. itu juga memiliki teknik yang membuat CCTV tidak mungkin mendeteksi Anda dan Anda hanya dapat menarik sejumlah $ 5.000 Dolar dalam sehari di Mesin ATM juga tersedia saat pengiriman tunai. Kami memberikan hingga $ 10.000,00 hingga $ 1.000.000,00 Dolar Dengan layanan peretasan jaringan kami. Kami dapat Memulihkan semua uang Anda yang hilang ke Bitcoin dan mata uang Crypto lainnya, penipuan hipotek / realestate, dan ICO palsu dalam waktu 48 jam atau kurang. (Thomas Freddie Hackers) bekerja sama sebagai tim untuk melacak & memulihkan dana kembali dari PENCIPTA internet yang paling sulit. CATATAN!! Kami telah menerima laporan memilukan yang tak terhitung jumlahnya dari penipu terkenal dan kami berhasil memulihkannya kembali melalui kontak thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Hubungi kami di ((Pemulihan Biner. Kelas Universitas. Menghapus Catatan Kriminal, Peretasan FB & IG, Telegram, Muatan & Peretasan Telepon)) membatasi kami dengan pekerjaan Anda & izinkan kami memberi Anda hasil positif dengan keterampilan peretasan kami. Kami bersertifikat dan privasi Anda 100% aman bersama kami. Jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda, Jika Anda membutuhkan layanan peretasan cyber lainnya, kami siap membantu Anda kapan saja, kapan saja, jadi hubungi kami melalui Alamat Email kami: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Salam
    THOMAS FREDDIE PERETAS TANPA BATAS
    Kirim email ke thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Motto: Kami menawarkan layanan tercepat dan terpercaya

    ReplyDelete
  62. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan sulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk biaya kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima uang di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman

    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)


    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah


      .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).
    `’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLRISINGFUND¨`».(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).(onebillionrisingfund@gmail.com) .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ). ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )...(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).  .(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ ).

    Perusahaan  Alamat Email:::onebillionrisingfund@gmail.com
    Nama Perusahaan :: ONE BILLION RISING FUND
    Jumlah Pinjaman ::: Rp.480.000.000.00 IDRPerusahaan
    Perusahaan WHATSAPP: +1 267 526 5352
    Nama Saya ::::: EFENDI QUEEN LISA
    Email Saya::::efendiqueenlisa@gmail.com
    Negara :::: Indonesia
    Perusahaan Terpercaya

    TARIMA KASIH

    ReplyDelete
  63. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  64. EASY LOAN PROGRAM 

    During these uncertain economic times, many people are finding themselves faced with a situation where they could use some financial assistance. Whether it be for an emergency, home improvement, consolidating debt or even a family vacation – a low interest personal loan is a safe and reliable way to meet your financial needs. At Alta Finance LLC, we specialize in Reliable and efficient Loan funding programs. 

    Kindly visit our website to know more about our services www.altafinance.org 

    Contact me via my personal email to know more about our lending process 

    Email: robertraymond@altafinance.org
    Whatsapp: +17026022533

    Thank you.

    ReplyDelete
  65. Kami membantu anda menjana keuntungan dari perdagangan crypto dengan mudah, hantarkan saya sekarang atau tambahkan kami di whatsapp 📞 + 447380382293
    Mari mengajar anda perdagangan bitcoin / Crypto dan anda mula menjana pendapatan secara percuma tanpa membayar sesiapa.

    Anda memperoleh $ 100 x 10 selepas 4 hari
    Anda memperoleh $ 200 x 10 selepas 4 hari

    ReplyDelete
  66. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    nombor saya + 601616345654
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    syarikat rossa Call / text / WhatsApp: +1 (213) -315-3118
    Laman web: www.rossastanleyloan.org
    Twitter rasmi: Rossastanlyloan
    Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor

    ReplyDelete
  67. Programmed ATM Cards
    Do you know that you can hack any ATM machine !!!
    We have specially programmed ATMs that can be used to withdraw money at ATMs, shops and points of sale. We sell these cards to all our customers and interested buyers all over the world, the cards have a withdrawal limit every week.
    Getting rich and living the rich and famous lifestyle is a dream of many people. And while most people go to work or look for other ethical methods to make money on ATM-programmed cards.
    The programmed ATMs withdraw money from each ATM but have a withdrawal limit every week, only your PIN code is in it, it is a high-tech card system. The PROGRAMMED ATM card works on all card-based ATMs, anywhere in the world.
    Email: atmservices44@aol.com
    Email: hacklords.investors@gmail.com

    ReplyDelete
  68. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete

  69. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $10,050 USD every week, for six months!

    See how it works
    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...
    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address:: besthackersworld58@gmail.com or whats-app +1(323)-723-2568

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $2,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.
    Here is our price lists for the ATM CARDS:
    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD
    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address::besthackersworld58@gmail.com or whats-app +1(323)-723-2568

    ReplyDelete
  70. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  71. PERTAMA DARI SEMUA SAYA INGIN TERIMA KASIH DALAM LAMAN WEB UNTUK MEMBUAT PLATFORM INI UNTUK KAMI MENINGGALKAN PENGALAMAN KAMI MENGENAI PELABURAN.
    SILA BACA!!!
    Jangan jatuh ke tangan penipu semua atas nama pelaburan dalam cryptocurrency.

    Saya kehilangan separuh daripada wang simpanan saya kepada seorang Encik Jerry Connor dari UK. Dia berjanji akan menolong saya menjana keuntungan setiap minggu kemudian saya mula melabur dengannya dan pada akhirnya saya tidak mendapat keuntungan.

    Terima kasih Tuhan saya menemui Puan Evelyn Sanchez, Evelyn Sanchez adalah pangkalan wanita Sepanyol di Amerika Syarikat, dia membantu saya menjana keuntungan yang banyak dan wajar dari cryptocurrency walaupun ketika saya menulis sekarang, saya masih berniaga dengannya tanpa memikirkan apa-apa kehilangan wang saya kerana dia selalu menerangkan sesuatu kepada saya dengan cara yang saya faham bahagian yang menarik dari semuanya adalah bahawa dia menjadi pilihan pelaburan cryptocurrency dan perdagangan forex.

    * berhenti memberikan wang yang anda hasilkan dengan sukarela kepada penipu !!!

    hubungi Puan Evelyn Sanchez hari ini dia akan memberi anda semua maklumat yang perlu anda ketahui mengenai cryptocurrency dan pada masa yang sama dia dapat membantu anda membuat keuntungan mengubah hidup sedikit demi sedikit.
    e-mel: evelynsanchez3054 @ gmail. com atau whatsApp dia di +1 (720) 466-3701

    ReplyDelete
  72. Nama saya Suyono Ratha, saya ingin menggunakan media ini untuk menasihati semua orang agar berhati-hati mendapatkan pinjaman Internet kerana banyak peminjam internet di sini semua penipu dan mereka hanya cerita untuk menipu wang anda, saya meminta pinjaman Rp750, 000,000, 00 dari seorang wanita di Turki dan saya memperoleh Rp25.000.000 tanpa mendapat pinjaman,

    Pada 12 Januari 2020, rakan saya KABU-LAYU di tempat kerja saya memerlukan saya pinjaman dari ACCESS LOAN FIRM dan dia akhirnya Menerima pinjaman. Saya tidak pernah mempercayainya sehingga saya pergi bersamanya ke bank untuk mengesahkannya dan saya kagum kerana saya sangat banyak wang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

    Semoga Tuhan memberkati Puan MARIA ALEXANDER atas apa yang telah dilakukannya kepada saya dan keluarga, saya memerlukan rakan-rakan saya untuk memaklumkan saya kepada seorang ibu yang baik.MARIA ALEXANDER, ACCESS LOAN FIRM, semoga dia memerlukan dan saya meminta pinjaman sebanyak Rp750,000,000, 00
    Saya memerlukan terma dan syarat pinjaman syarikat dan permohonan pinjaman saya diluluskan untuk saya tanpa tekanan dan kesukaran.


    Akhirnya, saya mendapat pinjaman di akaun bank saya dan saya meminta rakan saya KABU-LAYU untuk menerima pinjaman dan saya juga menyediakan banyak orang kepada Puan MARIA ALEXANDER ibu yang baik berharap mereka juga mendapat pinjaman mereka tanpa berlengah ..
    Saya mahu anda yang membaca kesaksian saya menghubungi ibu yang baik, anda memerlukan pinjaman dan anda juga akan memberikan bukti ibu yang baik.

    jadi saya menggunakan cara ini untuk setiap orang Indonesia dan orang lain yang sesuai yang membaca kesaksian saya dan dia memerlukan pinjaman untuk dihubungi
    Puan MARIA ALEXANDER melalui EMAIL: (mariaalexander818@gmail.com) (Whatsapp: +1 (254) 276-8402

    Anda masih boleh menghubungi saya memerlukan lebih banyak maklumat melalui EMAIL: suyonoratha@gmail.com

    Anda juga boleh menghubungi rakan saya KABU-LAYU melalui EMAILnya: kabulayu18@gmail.com
    terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan dan kesejahteraan.

    ReplyDelete
  73. PELUANG PINJAMAN !!!

    Anda tidak pernah terlalu muda untuk memulakan sebuah kerajaan dan tidak pernah terlalu tua untuk memulakan impian baru. Mimpi tidak menjadi kenyataan melalui sihir; ia memerlukan peluh, tekad dan kerja keras. Dapatkan pinjaman dari kami hari ini untuk membantu membawa anda ke alam kebebasan kewangan anda yang baru. Perkhidmatan kami merangkumi:

    Pinjaman Peribadi
    Pinjaman Perniagaan
    Pinjaman Harta Tanah
    Rehab
    Penyatuan Hutang
    Pinjaman Gadai janji
    Pinjaman Pembinaan
    Pinjaman Jambatan dan Banyak Lagi ...

    Kami menawarkan pada kadar faedah yang berpatutan dengan jadual pembayaran yang tersusun sehingga 360 bulan, tanpa caj tersembunyi, tanpa denda pembayaran pendahuluan, tanpa cek kredit, proses cepat dan kelulusan segera. Untuk Maklumat lanjut mengenai cara membuat permohonan, Pm saya atau E-mel @: altafinance2@gmail.com atau Whatsapp: +1 213 433 3059 +62 838-9943-4932
    Kejayaan bukanlah kebetulan, jika anda tidak mengambil risiko, anda akan selalu bekerja untuk seseorang yang melakukannya.

    ReplyDelete
  74. Saya Mrs.Hadhirarahma, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia agar berhati-hati, kerana mereka banyak penipu dan pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan menolong saya dengan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang tulen, setelah itu saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman di internet. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan seorang lelaki yang kebetulan menjadi sepupu saya, yang kemudian menyebut saya sebagai pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Puan Asmara meminjamkan pinjaman tanpa jaminan berjumlah 500 juta rupiah Indonesia (Rp 500,000,000) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya pada kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya minta telah dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah lagi. Kerana saya berjanji bahawa saya akan menyampaikan berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi dia melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan anda untuk mendapatkan pinjaman jika anda memenuhi syarat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (hadhirarahman@gmail.com) Akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun bulanan. Itulah sebabnya Tuhan Yang Maha Kuasa akan sentiasa memberkatinya

    ReplyDelete
  75. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  76. Salam untuk kalian semua. Nama saya Agus Santoso, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan para pencari pinjaman agar berhati-hati, karena banyak sekali penipuan di mana-mana, mereka akan mengirimkan dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan berjanji ini dan itu, para penganggur, saya sarankan Anda semua memiliki untuk berhati-hati

    Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan sangat membutuhkan pinjaman untuk mendapatkan kembali bisnis saya, saya mengajukan pinjaman 250 juta. Saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya mengalami lebih banyak kesulitan keuangan karena saya meminjam untuk membayar sebagian biaya setelah menghabiskan dana saya. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan teman saya untuk merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Helen Wilson, seorang ibu yang luar biasa, yang meminjamkan saya pinjaman 250 juta tanpa jaminan dalam waktu 24 jam tanpa tekanan pada tingkat bunga 2%.

    Saya terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dicairkan langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik agar masyarakat bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ibu yang baik melalui email: helenwilson719@gmail.com

    dan dengan rahmat Allah dia tidak akan mengecewakan. jika Anda mematuhi perintah-perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: agsantoso576@gmail.com
    dan teman saya yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Bu Helen Wilson, dia juga mendapat pinjaman baru dari Bu Helen Wilson, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (wahyusaptohandoko256@gmail.com) sekarang,

    Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman bulanan saya. Anda masih bisa mengobrol, ibu yang baik, Nomor WhatsApp; +1-585-326-2165

    mohon bijak dan semoga Allah membimbing kita semua

    Nama saya Agus Santoso
    Pinjaman saya 250 juta
    KEUANGAN WEMA
    email: helenwilson719@gmail.com
    WA: +1-585-326-2165

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

    ReplyDelete
  77. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Dalton daripada pinjaman berlian kerana memberi saya pinjaman bernilai 43000 euro. Saya telah ditipu beberapa percubaan untuk mendapatkan pinjaman. sehingga saya maksudkan Dalton yang memberi saya pinjaman. jika anda memerlukan pinjaman yang sah hari ini elakkan ditipu dan hubungi pinjaman berlian melalui e-mel: diamondloans24@yahoo.com

    ReplyDelete
  78. Halo semuanya, tolong, saya segera ingin menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit sekarang yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan menjadi wanita kaya dan hidup yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,


    Setelah berbulan-bulan mencuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu daripada 400 juta saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman daripada pinjaman online yang sah secara kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk meminta saran tentang cara mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Ibu Maria yang merupakan CEO Maria Loan. Perusahaan


    Saya memohon pinjaman dengan jumlah (900 juta) dengan tingkat bunga rendah 2%, jadi pinjaman yang disetujui mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan pemindahan kredit, kerana tidak memerlukan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk pemindahan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman telah disetorkan ke akaun bank saya.


    Saya fikir itu lelucon sampai saya menerima telefon daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang boleh memberikan keinginan hati saya.


    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria melalui E-mail ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk maklumat lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

    E-mel ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276-8402.


    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya kabu lay, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui email saya: ( kabulayu18@gmail.com )

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  79. Halo semuanya
    Nama saya Josephine jumawan caballo, saya tinggal di orion bataan, phillipine. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu karina roland yang baik karena telah membantu saya mendapatkan pinjaman yang baik setelah saya mengalami pinjaman pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah membutuhkan pinjaman selama 2 tahun yang lalu untuk memulai bisnis saya sendiri di kota orion bataan tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di dubai yang menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di dubai, karena saya berutang bank saya dan teman-teman saya dan saya tidak punya apa-apa untuk dijalankan, pada hari yang sangat setia itu teman saya menelepon susan Ramirez setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari nyonya karina roland, jadi saya terpaksa menghubungi susan ramirez dan dia menyuruh saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi nyonya karina roland bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya terpaksa memberanikan diri dan saya menghubungi nyonya karina roland dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan disahkan dan dalam waktu 6 jam pinjaman saya ditransfer ke rekening saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus memberikan informasi tentang pekerjaan baik ibu karina roland jadi saya menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi e-mail Mrs karina roland: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp hanya +15857083478 atau +1(323) 230-9820 dan saya jamin Anda akan memberikan informasi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut bout Mrs.karina Roland email saya: (josephinejumawancaballo@gmail.com) semoga Tuhan terus memberkati dan mencintai ibu karina roland untuk mengubah kehidupan finansial saya.

    ReplyDelete
  80. Saya berat hati untuk membeli kad ATM kosong yang saya dengar tentang dalam talian kerana semuanya kelihatan terlalu baik untuk menjadi kenyataan, tetapi saya yakin & terkejut apabila rakan saya di tempat kerja saya mendapat kad itu daripada kad kosong jaminan atm & kami berdua mengesahkan ia benar-benar berkesan, tanpa berlengah-lengah saya mencubanya. Sejak itu saya telah mengeluarkan $5000 setiap hari daripada kad & wang itu telah berada dalam akaun saya sendiri. Sangat gembira saya mencubanya akhirnya & kad ini benar-benar mengubah hidup saya dari segi kewangan tanpa ditangkap, ia benar & benar-benar berkesan walaupun ia menyalahi undang-undang tetapi menjadikan saya kaya!! Jika anda memerlukan kad ini daripada kad kosong atm jaminan maka inilah EMAIL mereka: blankatm156@gmail.com

    ReplyDelete
  81. Halo semuanya, tolong, saya ingin segera menggunakan media ini untuk membagikan kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman kredit yang benar-benar mengubah hidup saya dari kemiskinan menjadi wanita kaya dan sekarang saya memiliki hidup yang sehat tanpa stres dan kesulitan keuangan,


    Setelah berbulan-bulan mencoba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman online yang sah secara kredit dan tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk beralih ke teman saya untuk meminta saran tentang cara mendapatkan pinjaman online, kami membicarakannya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Ibu Maria yang merupakan CEO Maria Loan. Perusahaan


    Saya mengajukan pinjaman dengan jumlah (900 juta) dengan tingkat bunga rendah 2%, sehingga pinjaman yang disetujui mudah tanpa stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan untuk transfer pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.


    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit saya yang sebenarnya, yang dapat memberikan keinginan hati saya.


    Terima kasih banyak kepada Ibu Maria karena membuat hidup saya adil, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ibu Maria baik melalui E-mail ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276 -8402. untuk informasi lebih lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman Anda,

    E-mail ( mariaalexander818@gmail.com ) ATAU whatsapp: +1 (254) 276-8402.


    Jadi, terima kasih banyak telah meluangkan waktu Anda untuk membaca tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar Tuhan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Nama saya kabu lay, anda dapat menghubungi saya untuk referensi lebih lanjut melalui email saya: ( kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  82. Selamat Siang Semuanya!!!

    Nama saya Mr Rashid Husaen dan saya dari Jawa Barat, indonesia dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia hari ini dan saya berkata pada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberitahu namanya kepada dunia dan saya sangat senang untuk mengatakan bahwa keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp300.000.000,00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah seorang ayah tunggal dengan 5 anak dan dunia sepertinya mengandalkan saya ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak pinjaman saya, mereka mengatakan bahwa pendapatan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya online dan segalanya menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya


    Sampai saya melihat postingan ibu nyonya maria dari sebuah blog dan saya memohon padanya, dia memberi saya semua syarat dan ketentuan dan saya setuju dan dia mengejutkan saya dengan pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, dan pada awalnya saya berpikir ini tidak mungkin karena pengalaman masa lalu saya dan janji-janji palsu tetapi yang mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp300.000.000,00 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Maria Alexander wanita kata-katanya, melalui email : ( mariaalexander818@gmail.com ) karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. siapa saja yang ingin pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, harus menghubunginya Via

    email: ( mariaalexander818@gmail.com )
    whatsapp: (+1 254-276-8402 )

    Anda dapat menghubungi saya Pak Rashid untuk informasi lebih lanjut (rashidhusaen18@gmail.com)

    Allah Maha Besar
    Terima kasih semuanya

    ReplyDelete
  83. Hai semua,
    Saya akan memberitahu anda rahsia menjadi kaya dalam pelaburan bitcoin “orang yang bijak sepatutnya mempunyai wang di dalam kepala mereka, tetapi tidak di dalam hati.. Setiap hari adalah hari keputusan baru. Pilihan anda untuk menjadi kaya atau miskin & terus bergelut, mula membuat dana yang lebih besar dalam masa 72 jam dengan peniaga yang sah & pro seperti saya, Pelan pelaburan dibuka sekarang dengan pelaburan minimum $200 anda boleh memperoleh $2000 dalam 72 jam.

    Labur $200 mendapat $2,000
    Labur $500 mendapat $5,000
    Labur $700 mendapat $7,000
    Labur $1,000 mendapat $10,000
    Labur $2,000 mendapat $20,000
    Labur $5,000 mendapat $50,000
    Labur $7,000 mendapat $70,000

    Jangan lepaskan peluang yang jelas ini untuk mencapai kebebasan kewangan anda, mereka yang belum bersedia untuk melabur sekarang belum bersedia untuk bersara awal, jangan bergantung pada satu sumber pendapatan, biar kami berdagang untuk anda hari ini dan mula membuat keuntungan untuk anda. Sila hubungi kami Melalui WhatsApp: +1(252)285-2093 E-mel : andersoncarlassettrade@gmail.com

    ReplyDelete
  84. Kami di sini untuk menyediakan pinjaman antara minimum $10,000.00 hingga maksimum $10,000.00, iaitu jika anda ingin memohon dalam dolar. Walaupun anda berasal dari Indonesia, anda boleh memohon pinjaman sekurang-kurangnya Rp. 100. Maksimum adalah Rp. 25 bilion jadi walaupun anda dari Malaysia, anda boleh memohon pinjaman minimum Rm 30k dan maksimum Rm 850k. Anda juga boleh memohon dalam mata wang lain yang tidak disebutkan di atas, kami sentiasa di sini untuk menyediakan pinjaman yang anda perlukan untuk menampung semua perbelanjaan kewangan anda pada kadar yang sangat rendah, kerana kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan ia telah berjaya dan bermanfaat. untuk kedua-dua. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami ada testimoni di mana-mana<<<<>> >> Testimoni terbaru adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2.3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi tolong jangan tinggal selain dalam transaksi yang sangat mesra pelanggan ini<<<<<<>>> >>>>

    Butiran Perhubungan Ada Di Bawah

    Nama syarikat: SYARIKAT PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
    e-mel::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp::[+6282274045059]

    ReplyDelete