Monday, January 11, 2016

Blog Berwajah Baru


Setelah beberapa lama dalam diam dan dalam keadaan hampir hilang, saya kembali semula di arena unit amanah ini. Timbul banyak masalah dalam hidup yang terpaksa diuruskan satu persatu dan kekuatan untuk kembali akhirnya tiba.

Walaupun hampir beberapa tahun menghilang, sebenarnya saya masih mengambil tahu tentang keadaan semasa pasaran unit amanah di Malaysia ini. Ini kerana saya tetap percaya bahawa unit amanah adalah salah satu cara terbaik untuk anda melaburkan wang anda untuk jangkamasa panjang. Dalam keadaan saya 'menghilang' dari dunia unit amanah, rakan-rakan masih menjadikan saya sebagai rujukan jika ada perkara berkaitan dengan pelaburan yang terbaik dan saya tetap mencadangkan mereka supaya melabur di dalam unit amanah.

Apa yang saya suka ingatkan rakan-rakan saya adalah supaya melabur dengan konsisten dan amalkan Dollar Cost Averaging / Ringgit Cost Averaging. Lakukan semakan bersama perunding unit amanah kalau boleh setiap bulan untuk melihat aliran prestasi dana anda.

Jika ingin mengetahui lebih lanjut tentang unit amanah, jangan lupa hubungi saya dan jangan lupa untuk share posting-posting saya di blog ini. :D

Share this

0 Comment to "Blog Berwajah Baru"

Post a Comment